دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد اعتیاد فرزندان طبق بررسی‌های انجام شده متوجه خانواده‌ها است، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارد.

۸۰ درصد اعتیاد فرزندان متوجه خانواده‌ها است

علی زندی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: اعتیاد یک پدیده چند وجهی است و مواد مخدر به اشکال مختلف تولید می شود.

وی بیان کرد: هیچ بیماری مسری مثل اعتیاد به جامعه و خانواده ضربه نمی‌زند و باید پیشگیری از اعتیاد اولویت همه سازمانها و نهادهای حاکمیتی باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی اظهار کرد: در حالیکه مجامع جهانی چنان‌که باید در مبارزه با مواد مخدر با کشور ما همراهی نمی‌کنند، اما ایران همچنان پرچم‌دار مبارزه با این بلای خانمان سوز در دنیا است.

وی گفت: به واقع میدان دار اصلی در عرصه مقدس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران است و تایید این امر تقدیم بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در این راه است.

زندی ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال، هشت هزار و ۵۶۳ معتاد و سه هزار و ۸۹۸ قاچاقچی و خرده فروش در استان خراسان رضوی دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳۴ و ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، همچنین در این مدت ۶ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه ها می‌توانند در پیشبرد اهداف سازمان ها موثر باشند، افزود: مدیران می بایست از رسانه به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت به بهترین شکل ممکن در انتقال دستاوردها، توفیق ها، کاستی ها و بیان مشکلات استفاده نمایند، بیان اخبار باید همراه با ایجاد امید، نشاط اجتماعی و به دور از سیاه نمایی باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در زمان حاضر بیش از ۶۰۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۳۰ مرکز شبانه‌روزی برای ترک اعتیاد داوطلبانه و ۱۷ مرکز ترک اجباری برای معتادان متجاهر در این استان فعالیت دارد و ۶ هزار معتاد در مراکز شبانه‌روزی ترک اعتیاد مشهد نگهداری می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.